Personligt

Trevlig advent!

Godkväll, Sara här!

Får börja önska våra läsare en trevlig första advent. Hoppas ni haft en bra helg. Har ni tagit fram erat adventspynt? Själv gjorde jag detta häromdagen. Så nu lyser det i adventsstaken, kyrkan och stjärnorna i fönstren. Visst är det mysigt när det lyser i fönstrena och man tänder levande ljus i hemmet. Så glöm inte bort att kolla era brandvarnare. Mycket viktigt i dessa tider. 



Jag antar att många har tillbringat en stund på staden. Varit ute på skyltsöndagen och kikat på julskyltningen. Druckit glögg och ätit pepparkakor för att bli snälla. Man vet ju aldrig om tomten ser detta försök till att bli snäll? Kan vara värt att prova, så man får nån julklapp.
Några kanske har inköpt några julklappar. Detta med klappar har inte jag börjat med. Men jag har börjat tänkt vad jag ska köpa. Inte för att skryta om mitt tänkande, men det är väl en början det med? Och nej, det luktar inte bränt än och brandvarnaren är tyst. Så jag kan fortsätta tänka..... 

Hur har då jag firat advent? Har allt ätit lite pepparkakaor och lussebulle. Men den mesta tiden tillbringade jag genom att hålla samhället igång. Nån måste ju jobba. Och denna nån var ju jag bla. Men nu ska det bli lite glögg och adventsmys för min del med.

Så Sverige, ha en trevlig advent!  

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0