Personligt

Svinsprutan!

God eftermiddag, Sara här!

Ja, då har man förberett sig för svininfluensan. Var och tog vaccinet häromdagen. Trodde först när jag kom dit att vaccinet var slut. Men eftersom man jobbar inom kommunen hade de sparat några sprutor till oss anställda. Det var ju tur. Så där stod vi massvis av vårdpersonal och vänta på sticket. Vi var klart överrens om att detta med sprutor är vi bättre på att ge än att ta emot. Efter ett oorganiserat kaos blev det tillslut ett kösystem som fungerade. Så fick jag till slut komma in. Jag hade ju tur som fick en sköterska som jag kände. Han gjorde det väldigt bra. Kände inte sticket alls. Var dock lite besviken på att jag inte fick ett mussepigg plåster. Men han sa att jag hade varit duktig, så det fick väl duga som uppmuntran. 


Men vad ont i armen man fick. Hade ont i flera dagar. Och nu hade jag oturen att få den i höger arm. Är ju högerhänt. Men är det den smärtan man får stå ut med för att slippa svinen, kan det vara värt det. De där svinen verkar inte vara så trevliga. Så det är helt ok så länge man slipper dem. 

Igår var även Kristina och tog den. Hon hade tydligen samma smärta som jag hade.
Men det är ju tur det går över.

Så gör som vi, gör allt för att slippa svinen!
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0