Personligt

Handväskan!

God förmiddag, Sara här!

Kristina undrade vilken favvodag man har. För min del varrierar det. Men visst, en ledig helg är alltid bäst. Jobbar jag helgen så är det nån veckodag som är bäst. Alltså, de dagar jag är ledig från jobbet. Det är bäst. Så enkelt var det med det.

Dagens ämne blir idag handväskan. Jag tillhör kategorin som inte använder handväska så mycket. Men ibland händer det. När man ska på finare tillställningar eller på nåt annat skoj. Men jag har väldigt svårt att hålla reda på den. Men vad finner man då i en kvinnas handväska?
Hittade en vers som är på värmlänska som lyder:
När en titter ner i ett kvennfolks hannväska så begriper en att pänninger inte ä dä allra vektigaste.
För er som inte kan värmlänska så översätter jag här. När man tittar ner i en kvinnas handväska så förstår man att pengar inte är det viktigaste.
Ligger nåt i det. I en handväska bör man hitta plånboken givetvis ( med pengar så man klarar sig), mobil, nycklar, penna, läpsyl, läppglans, lite annat smink om man är tvungen att piffa till sig, kamera kan vara bra att ha med sig, extra strumpbyxor ( om de man har på sig går sönder) och näsdukar. Har säkert glömt nåt. Skriv gärna vad ni har i era väskor.

Enligt wikipedia så används handväskor mer utav kvinnor, men det finns även för herrar. Men detta beror på klädmodet. I damkläder finns det färre fickor och om de används så riskerar man plaggets helhetsintryck. Av anatomiska skäl är även bröstfickor i damkläder problematiska.
På nåt vis håller jag med om detta. Få ner en kamera i bröstfickan ser nog lite lustigt ut. Nä, ska man ha med sig allt som man vill ha med sig så är det nog bra med en handväska. Det finns många snygga och i alla prisklasser.
Äkta och oäkta vara. Men viktigas av allt. Man får ner allt man ska ha med sig och att den är snygg.  


Ha en bra söndag, Sverige.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ojoj oj vad glad jag bev när du blogat om väskor! Jag älskar ju väskor! Detta får vi allt komma tillbaka till detta ämne ofta!!!! Kram hörs senare

2009-11-15 @ 14:05:44
URL: http://hurtankervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0