Personligt

Hösten!

God afton, Sara här!

Skall börja med att berätta för er som är nyfikna om hur maten blev på tjejmiddagen. Var lite orolig att det inte skulle smaka bra när man testar ett nytt recept. Men kan lova er att maten blev ätbar och kan även tänka mig göra om denna rätt. Var en rätt med fläskfile och den där såsen som hade det långa konstiga namnet. Så det var lyckat.

Nu har vi gått in i höstens sista månad, innan vintermånaderna träder i kraft. Ordet höst betyder skörd och är besläktat med hösta eller inhösta. Det vill säga samla eller hämta in. Läste om det på wikipedias hemsida. Hösta in brukar påminna mig om sommarstugan. Den har vi nu höstat in för vintern. Med det innebär att vi har laddat råttfällorna, stängt av vatten och lagt locket på skorsten m.m. Med vi innebär nog mer mina föräldrar. Det där med råttor, klättra på tak är inte min grej...... Men ändå, det är ju att hösta in. Det är alltid lite vemodigt när man gör det. Känns som man ska göra som björnen. Gå några månader i ide. Sedan när det blir vår vågar man kika ut igen. Men medans man är i ide och väntar på att det ska bli vår och sommar igen får man passa på och göra saker som lyfter upp en. Som idag var jag och Katarina och fikade. Det var så mysigt. Dricka varm ljus choklad och äta mjuk pepparkaka. Det roliga var att de frågade om vi ville ha mörk eller ljus choklad. Visste inte att man kunde välja det. Jag valde den ljusa.  
Det som mer är mysigt med hösten är ju att man kan tända levande ljus. Ja mycket mysigt kan man göra, det är bara fantasin som sätter gränser. Och orken antar jag med......
Här var det en kväll jag hade lite höstmys.

Sov gott Sverige, och vakna pigga till en ny höstdag!



 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hösten är allt bra mysig om man håller sig inomhus, ljus i mängder och bra tv-program- jag gillar't!

2009-11-14 @ 22:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0