Personligt

Vi hade iallafall tur med vädret...... eller inte!!!!!!

Saknar Kristina som har begärt semester från bloggandet.Okej, jag saknar min bror med. Idag är det torka av ideer på vad jag skulle kunna skriva om. Tanken var att jag skulle iväg på fallens dagar som nu är i Trollhättan. Men vädergudarna verkar fira eget fallens dagar. Det regnar och åter regnar. Så gudarna verkar ha riktigt skoj.

Kan passa på att tacka mitt tidningsbud. Virriga jag glömde nycklarna i dörren. Detta snälla tidningsbud postade mina nycklar tillsammans med tidningen. Tur det finns några människor att lita på. Hade varit lite snopet att vakna upp med någon okänd människa i min lägenhet. Eller så hade det varit riktigt trevligt. Men jag är som sagt väldigt tacksam att jag slapp uppleva detta. Finns trevligare sätt att träffa människor på.

Idag börjar fruntimmersveckan. Så jag får gratulera alla som heter Fredrik.  Enligt bondepraktikan brukar denna period vara regnig, det får jag hålla med om.  Förr  ansåg folket att fruntimmersveckan inte kunde löpa utan regn, för att kvinnor lätt faller i gråt. Det ser man hur de tänkte förr, undra om vi har blivit nåt klokare på detta.
Men i morgon är det Sara dagen, så då ska det firas.
Bäst att lägga sig tidigt ifall det blir ett väldans firande.

Godnatt Sverige!!!







Kommentarer
Postat av: kristina och pehr

Åhhhh, saknar dig med!!! Ringer säkert i natt ;) puss och kram du har styrt upp bloggen ypperligt!

kram igen

2009-07-18 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0