Personligt

Uppe med tuppen!

Godmorgon i ottan!
I dag är jag uppe med tuppen! Frågan är varför det heter så? Och är alla tuppar morgonpigga? Anledningen till mitt tidiga tillvaknande, är pga att vi är i stugan. Åkte hit i morse, håller på att borra efter vatten. Efter vägen såg vi visserligen kor som såg relativt vakna ut men hur är det med tuppen. Är han alltid först?

Sökte svar på internet om denna fråga. Fick dock ett tråkigt svar: - Därför att tuppen alltid är uppe tidigt. Ja ja jag tror nog att det finns morgontrötta tuppar med...Det är jag övertygad om.

Hittade dock ett ordspråk som var lite sött, och som passar oss som inte överdrivet gillar att städa.

-Tänk på att inte dammsuga för ofta...
Dammtussarna är änglarnas tofflor
och du vill väl inte att de ska frysa om fötterna

Tyckte att det var ett gulligt ordspråk och det gav mig lite mindre dåligt samvete de dagar jag inte känner för att städa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0