Personligt

Sommarhälsning från ......Tandläkaren!

Då har man fått det blommiga kortet från tandläkaren. När man får detta bli man påmind om att borsta tänderna minst två gånger per dag, tandtråd och munskölj. När det ligger fint i  postboxen tror man först det är ett flyttkort. Glad blir man först av att det kan vara detta, men den glädjen förbytts till ett...... Oj, nu måste jag börja använda tandtråd och munskölj.....

Så det får bli mitt projekt i morgon. Köpa munskölj, den är snart slut här hemma. Lite har jag använt  under årets lopp. Var väl ett år sedan jag var hos tandläkaren. Har lite tid att förberda mina tänder tills jag ska dit i september. Ska säkert byta tid några gånger med. Har ju inte tittat i min kalender om jag kan. Men det får bli ett beskymmer att kolla upp en annan dag.

Så i morgon blir det ett besök på apoteket. Var där i dag förresten i jobbets vägnar. Då fick jag order att åka till apoteket Svanen. Stod lite frågande och funderade på vart det kunde ligga. Fick jag ju ställa den pinsamma frågan vart apoteket Svanen låg. Mitt i stan får man till svar. Vet du inte det, du som har bott här ett tag? Ett tag innebär två år. Är ingen flitig besökare till apoteken. Och när jag är där tänker jag inte på vad det har för djurnamn.  Men nu vet jag det. Fick  även reda på att det apoteket jag bor närmast heter Sländan. Varför alla dessa fågel och djurnamn på apoteken???? Är det någon som vet???? Kan det inte bara få heta apoteket i centrum eller apoteket Granngården som området heter dit jag tillhör. Då vet ju alla vart det ligger.......... Iallafall jag!

Hur kul är det att tillhöra området Granngårdens vårdcentral? Alltså där apoteket Sländan ligger. Det förknippar jag med den där djuraffären Lantmännens butikkedja.  Får kolla in apoteket nogrannt i morgon, när jag ska köpa mitt munskölj. Kanske får munskölj för hästar......

    Ta hand om era tänder, så ingen tandlossning händer...

God kväll Sverige!!!! 

Kommentarer
Postat av: Magan

Att det är djurnamn på apotek är ,tror jag , mest en tradition sen långt tillbaka.Djurbilder fanns ju också på sköldar och vapen Förr fick nog inte apoteket något namn förrän det blev flera apotek på orten men nu har även de små apoteken namn t.ex Myran i Vålberg Hälsn Maggan

2009-07-23 @ 16:22:00
Postat av: Maggan

Får väl efter denna felstavning bli kalla Magan Kanske befogat

2009-07-23 @ 16:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0