Personligt

Blå vardagen!!!

Nu har jag kommit in i vardagen på allvar. Har jobbat nu i hela tre dagar. Eller hela dagar var väl till att överdriva. Har gått hem kl 12. Men de tiderna passar mig jätte bra...... Det nya i min vardag är att jag har fått en ny granne som spelar dragspel. Eller försöker spela dragspel....... Bara denna granne håller sig till dagtid är jag tacksam.

Gott och höra att Kristina och Pehr har kommit hem från sin utomlänsresa.  På frågan om det var bättre förr, får jag hålla med om att vi lever i en bra tid. Hur skulle vi klara oss utan datorer, mobiler, tv, dvd och all annan teknologi?????
Och visst är det bekvämt när man inte orkar laga mat, att sticka till Mc Donalds eller någon annan snabbmatskedja.
Blodsockret hade väl sjunkit i bott om man levde förr i tiden. Tänk bara på jobbet med att hugga veden till spisen. Sedan få fyr och sedan hitta på nåt enklet att laga. Nä, tacka vet jag nutid...... 

Men hur tänkte du ditt skoval, Kristina? Vi hade ju sådana stora beskymmer om detta när vi skulle upptäcka Saltön. Den gången gick det ju bra....... Men denna gången verkar det inte ha gått lika bra i detta val. Du får ringa mig nästa gång du undrar vilka skor du ska ha.;-)

Godnatt Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0