Personligt

Gyllene dag...faktiskt!

Godafton, Kristina här!

Onsdag, regn och rusk men ack en väldigt bra dag...faktiskt!
Nu undrar ni säkert vad som var så fantastiskt men det behåller jag för mig själv. Man måste ju inte berätta allt.
Positivt tänkande kan göra mycket i ens vardag och göra en trist vardag lite roligare!

Tänkte i morse att jag skulle försöka tänka så positivt det bara gick i dag. Det fungerar verkligen. Tänk vilekn kraft en tanke har och vad tanken kan gör skillnad i ens liv. Bara att plantera positiva saker i tanken gör att man har lättare att tränga bort negativitet. Ju mindre negativitet desto positivare inställning. Detta kan och kommer att göra skillnad i vardagen. Testa, det funkar faktiskt!

 

Känner du dig som mannen på denna bilden på morgonen? Ja då är det bara att försöka tänka positivt. Det kan vara en sån enkel sak som att det faktiskt snart är sängdax igen. Hihi nej jag skojade, tänk vilken lycka att få en stund för sig själv i duschen på morgonen eller en god kopp kaffe. Det räcker...lovar!

 Då kanske du käner dig så här till slut!

Annars rullar dagarna mot julen på ganska snabbt. Har tusen saker att fixa och tusen timmar för lite känns det som. Men jag vet att det ordnar sig det gör det alltid. Julen är julen och den kommer nästa år igen om man har glömt något. Ingen press ingen stress!

Godnatt Sverige och tänk positivt! Det blir bara så mycket bättre då!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Tänk positivt !Hm! Idag skall jag till tandläkaren , ja , visst då blir mina tänder fina!Hurra?

2009-12-10 @ 09:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0