Personligt

Morgonpromenad!

Godkväll, Sara här!

Idag när jag skulle till jobbet, alldeles för tidigt möttes jag av att det var så kallt. Försökte ta ett kort på min morgonpromenad till bilen. Låter som jag gick jätte långt. Men några meter är jättelångt när det är kallt och man har fel kläder på sig. Detta blev resultatet.
 
Men det var en vacker morgon med en måne som nästan var full( dock inte på alkohol), en gran som lyste på gården och de frusna träden som glittrade. Man fick nästan lite julkänsla, men bara nästan. Vill ha snö om det ska vara fullbordad känsla. Men vad skönt det är när man ser sin bil stå där på parkeringen upptinad, efter den kyliga promenaden. Slippa skrapa is. Bara hoppa i bilen och den är varm. Hurra för motorvärmare. Idag var det mammas bil som stod där upptinad, efterom min bil är på återhämtning för att klara vinterns prövningar. Tack pappa för hjälpen så min pärla mår bra. Och mamma, din bil mår fortfarande utmärkt. 
Ja det var min upplevelse av en tidig morgon. Ska i morgon leta upp min mössa och mina vantar. Det börjar nog bli dags att ta fram detta. Och understället lär heller inte ligga så länge till i garderoben. Tycker inte om att frysa.

Men som sagt inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Eller som jag brukar säga. Inget dåligt väder, bara dyra kläder.

Så Sverige, glöm inte mössan!

  



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0