Personligt

Bye bye stallbackeporschen!

God förmiddag, Sara här!

Ja då har man kommit upp till ett soligt Trollhättan. Igår kom chockbeskedet om att Saab läggs ner. Att få reda på detta veckan innan jul är nog den sämsta julklappen man kan få.( finns säkert sämre med) Lider verkligen med er som jobbar där. De som bor i Trollhättan och säger att inte detta kommer att påverka er, har då lite fel. Detta påverkar oss alla. Det är så man själv tänker på sitt egna jobb. Kommer vi att drabbas av detta? Jobbar ju inom vården och det är ju skatteintäkterna den verksamheten går runt på. Var ju inte längesedan jag själv satt med ett uppsägningspapper, som sedan revs. Varför det revs vet jag inte idag. Facket vet inte heller varför det revs. Konstigt tycker jag. Så det är ju inte omöjligt att man kan få ett nytt sådant papper. Fast man vet att man kan bli arbetslös, så blir det så defentivt den dagen man får pappret i handen. Annars lever man i det längsta på hoppet att det ska lösa sig. Lever fortfarande på hoppat för vissa saker, som jag inte vill nämna här vilka det är. Men hade börjat förlorat tron på en sak som jag har gått och hoppats på. Häromdagen gav en vän mig nytt hopp om detta. Så nu kan jag kämpa på igen.


Nu ska jag snart åka till Överby och träffa Kristina och Pehr. Superkul att få träffa dem.

Och Trollhättebor. Kämpa på och våga hoppas på nåt nytt och bättre!
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Kul att träffa dig med! Var lite stressad men nu har jag fått fatt i nästan allt känns bra! Vi ses ju snart igen! Kram

2009-12-19 @ 23:38:53
URL: http://hurtankervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0