Personligt

Idag kom lönen!

Godkväll, Sara här!

Först vill jag tacka pillan för att hon delgav oss hennes motto. Ni som inte har läst det är det lyssna, ta in, släpp det.
Kul med andras motton. Är det några fler som har nåt roligt motto, så berätta gärna. Finns många kloka och tänkvärda.

Dagens rolighet är att idag kom lönen. Eller bidrag som endel kallar det. Många som ser fram emot just den 27 i månaden. Endel får ju lön på andra datum. Men visst känns livet lite lättare den dagen lönen kommer in. Lyser en massa siffror på kontot.(iallafall några) Då är man kung i baren som Magnus Uggla sjunger. Eller drottning, prinsessa eller vad som passar in.  Tyvärr, så går den känslan över fort när man har gått igenom räkningarna, men även denna månad finns det pengar över. Så man får glädjas över detta.
 
Fick mig att tänka på en yrkesgrupp. Dock inte så vanlig i Sverige. Men vara lyxhustru måste ju vara helt fantastiskt. Det man har som uppdrag är att kunna handla upp så mycket pengar som möjligt och bara se lyxig ut. Skulle väl passa bra Kristina?? Verkar ju inte vara så mansdominerande yrkesgrupp, för de kan ju inte vara hustru eller kan de det????
Undra vad för slags utbildning som krävs? Ja är det någon som ser en sådan platsansökan, så hör av er.
 
Nu ska jag återgå till min blå vardag och ha lite torsdagsmys........

Godnatt Sverige!!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Motto:Uppskjut till morgondagen det du inte behöver göra idag ! (Tyvärr ligger det nära mig)

2009-08-28 @ 08:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0