Personligt

Bingo!!!

Godkväll, Sara här!

Måste först påminna er om att man inte ska ta allt som står på denna blogg på alvar. Jag hade själv glömt detta. Stod ju igår att jag skulle ringa Kristina när jag vaknade. Detta var tydligen inte nödvändigt. Nu tycker jag hon ska vara tacksam att jag inte ringde på stört när jag vaknade, för då var kl 7:33. Utan jag väntade tills jag själv var 100% vaken. Då var alltså kl 10. Tänkte ju att nu har hon nåt spännande att berätta. Kunde ju inte vänta längre, så jag ringde. Men vad får man för nåt svar när man ringde för att få höra om nåt spännande??? "Prata på du Sara, så kan jag sova vidare....." Detta samtal med henne var ett utav de kortare på länge. Kan ju inte sitta där och prata med mig själv. Jag hade ju inget spännande att berätta. Men Kristina, du var mycket piggare två timmar senare.;-)

Så till dagens upplevelse. Jag har varit på bilbingo med två entusiaster till. Detta med bilbingo är ju spännande i sig. Sitta i tre timmar i en bil och vara alldeles tyst och lyssna på nummer mellan 1-90. Hur kul låter det?? Så får man inte skrika bingo när man får det, utan man ska slänga sig på tutan. Vi i våran bil fick göra detta en gång. Och vilken tur jag hade som hade gått med på att vi delar vinsten om nån vinner. Jag vann ju inte, men fick ändå 80 kr med mig hem.

Så om det är nån som ska åka på detta gäller det att ha det rätta bingokittet med sig.
Det som gäller att ha med sig är:

En bil med fungerande tuta är ju ett måste. Annars försvinner ju känslan med bilbingo. Många pennor, bingoduttar och tuschpennor. Några av varje ifall de slutar att fungera. Plastbricka till brickorna och tejp eller klypor att sätta fast med. Givetvis pengar till dessa brickor. Sedan ska man ju sitta bekvämt ,så filtar och kuddar ska med. En handduk att sätta fast i fönstret ifall solen lyser för skarpt in i bilen. Extra tuta ifall den på bilen slutar att ljuda. Och så får man inte glömma fikakorgen. Fyll den väl för det är många timmar i bilen. Om man får med sig allt detta kan det bli en behaglig bingoupplevelse.

Jag hade en behaglig upplevelse. Fick ju inte ens det nervösa pirret att man var nära att få bingo.Men nån gång ska väl jag med vinna på detta spel.

Lycka till nästa gång alla ni som var där med och inte vann nåt!

Godkväll spelande Sverige!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0