Personligt

Tålamod!

Hej Kristina här!

Hur är det egentligen tänkt!? Alltid ska man ha tålamod hit och dit. Säg den som aldrig har hört frasen "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! "

Har i dag gjort en upptäckt ( hade det ändå lite på känn ) jag HAR inget tålamod! Jag vill att allt ska hända här och nu och det blir det ju aldrig! Hur vore det om allt man tänkte göra kunde göras samtidigt och det inte hade några som helsta konsekvenser? Jag skulle gilla det, men faktum kvarstår, det skulle bli rörigt här i världen.
 
Jobbar ju som säljare (för er som inte visste det ) och har i dag märkt att just tålamod och resultat/prestation, hänger oerhört mycket på eget självförtroende och psykisk närvaro. Jag hade varken självförtroende eller närvaro på något vis idag. MEN vad är då mer tillfredsställande än att då kunna vända det till något positivt i stället?!  Till min stora förvåning så lyckades jag göra detta och presterade därefter mycket bättre! Då fick mitt självförtroende även en kick och därmed kunde jag till min stora förvåning, sammanfatta tiden med att jag faktiskt hade en gnutta tålamod ändå.

Så i dag har jag verkligen lekt med mitt psyke så att säga (låter ju hemskt) men det är en bra övning faktiskt. Man kan alltid vända en negativ känsla man har till något positivare och det finns alltid något man kan säga till sig själv för att må bättre! Lite stolt. För om möjligheten finns att ,bara med tanken, kunna ändra mycket till det bättre så ser ju framtiden ljus ut! Vilken den gör i vilket fall (för er som fattade den piken)

Så håll ut sverige och var positiva även om det tar emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0