Personligt

Hotland!!

Ja då har jag kommit till Hotland! (dålig översättning på värmland). Jag är då Sara! Igår så gjorde jag nåt som jag inte gjort på säkerligen 10 år. Jag tog med min bror och åkte och bada i Hasseldalen. Det var som förr med vissa undantag. Folk har inte med sig sina bergsprängare längre till stranden. Folk pratar i telefon istället. Bada topless är helt ute. Bryggan var ny men hopptornet var kvar. Och den största skillnaden var väl att jag kände inte nån. Förr när man badade kände man till varenda en som var där och bada. Jaja, bara inse man har blivit äldre....... Men kiosken var kvar och det var ju bra!

Senare på kvällen var vi på bio. Då var även Krisitna med, som vi hämtade upp efter en hård dag på jobbet. Vi tittade på Sommaren men Göran. Rekomenderar filmen skarpt. Var en film som höll en vaken. Till och med Krisitna var vaken.....;-) Även kul att se Lennart i denna film, som var med som statist. Ja den var skojig och man skrattade mycket och man var på bra humör när man kom ut från biografen. Var en film i våran smak. Var en fin biograf med. Filmstaden biograf 8 i Karlstad. De framför oss satt på lyxraden. De kunde luta sina säten bakåt. Men de fick betala 20 kr extra för denna knapp. Undra om det var värt det? Jag satt bra där jag satt. Hade en liten kopp på mitt armstöd där jag kunde ställa drickan. Skulle ha varit en till som man kunde ha som godiskål. En extra eloge till den nervösa tjejen som hälsade oss välkomna till bion. Var ett nytt inslag i en bioupplevelse.

Så igår var det det en mycket trevlig dag i mitt liv.
 
Ha en bra dag idag Sverige!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0