Personligt

Draco Dormiens Nunquam Tiltillandus- Kittla aldrig en sovande drake

Godkväll Kristina här!

Ja det är så sant som det är sagt, kittla aldrig en sovande drake. Detta är ju då latinskt ordspråk men det kan väl liknas med svenskans, väck aldrig den björn som sover? Eller?

Förutom det faktum att det är dumt att kittla drakar så orkar jag inte analysera vad det betyder. Men det kan ni säkert räkna ut själva. . . Det är ju dessutom väldigt svårt att hitta en drake och inte minst komma så nära att man kan kittla den under armen (eller vad de nu har) Så då är det ju enklare med björnar...att väcka dem alltså...tror jag iallafall...det kan ju inte vara så svårt...man kanske kan kittla dem? ;)

Skämt och sido så har det varit en ganska ok dag. Kom hem till ett nystädat hem och maten stod på bordet, helt underbart bortskämd numer! Vädret kunde ju dock varit bättre, lite kallt men det är bara att ta på sig bättre kläder. För som alla vet finns det ju värdelösa kläder och mindre bra väder, eller var det dåliga kläder och bra väder?! Nej det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder! Så var det, visste att jag skulle komma på det tillslut (hihi)

Nej nu väntar sängen på mig, lite trött!
Sara jag får nog arbeta mig av skulden på 100 kr, vad sägs om lite klippning ist! Lite betalning i natura så att säga ;)

Godnatt sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0