Personligt

Carpe diem!

Hallå Sverige, Sara här!

Carpe diem quam minimum credula postero! Detta är latin och det betyder fånga dagen, lita ej på morgondagen.
Fånga dagen har jag försökt att göra idag. Men vad svårt det är. Man tänker ju ständigt vad som ska ske framöver. Som om jag kunde lösa de problemen nu...... Inte blev det bättre när jag läste i tidningen i morse, att idag startade förhandlingarna om uppsägningar av ett 90 tal undersköterskor. Nästa vecka får man kanske veta hur det blir.......  Vi har ju gått och väntat på detta svar sedan 1 april. Men som sagt slängde tidningen i korgen och försökte igen börja leva för dagen. Har faktiskt varit en bra dag, fast jag har städat och tvättat. Inte det roligaste man gör när man ska försöka fånga dagen.  Har även hunnit med och läst i en bok.( Maggan, du ska få låna den) Nu ska jag bara vara och passa på och njuta av dagen som är kvar.
 
Så glöm dina beskymmer idag, imorgon kommer det nya.

Carpe diem Sverige!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack jag lånar gärna en ny bok ! Har snart läst ut de tre jag tick låna sist

2009-08-13 @ 14:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0