Personligt

Apan förblir apa!!!

Goddag Sverige, Sara här!

Nu verkar det som både jag och Kristina har hamnat i det latinska språket. Hittade en mening som går "simia est simia, eti msi aurea gestat in signa". Denna vackra mening betyder: Apan förblir apa, även om hon prydes med gyllene smycken. Den som skrev den meningen måste ha varit en djupt tänkande person.

Jag har funderat på vad det kan betyda för oss idag. Med alla skönhetsideal och operationer för att man ska bli vackrare, så blir man ju ändå den man är. Alltså samma apa. Är man vacker till sitt inre så är man en vacker apa. Och är man en hemsk person tills sitt inre blir man ju en ful apa. Eller nåt???? Tänker även på låten med Joakim Hillson. Han skrev ju en låt där refrängen går:

Du är så vacker utan spackel att du inte kan förstå.
Ju mer du kladdar ju mer du sabbar,
slå dig fri och gå.


Så det ligger nog nåt i det hela att man förblir den apa man är, och det hjälper inte med att pryda sitt yttre.
Bara att gilla läget......



Så Sverige, våga slå er fria och var den apan ni är.....

(Kristina, kan ta hundralappen när jag kommer och hälsar på;-) )









Kommentarer
Postat av: Maggan

Strunt är strunt och snus är snus om än i gyllne dosor men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor ( fritt från Fröding , tror jag ) Det säger nästan detsamma som du har skrivit

2009-08-16 @ 16:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0